اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر .

اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر

افزونه نویسی در وردپرس

افزونه ها بیش از آنچه که با هسته وردپرس ارائه می شود، قابلیت بیشتری به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. همه چیز از یک اسلایدر متحرک گرفته تا یک سیستم مدیریت آموزشی با امکانات کامل یا بازار آنلاین، شما می توانید همه آنها را با افزونه ها به سایت خود اضافه کنید..

افزونه ها به شما این امکان را می دهند که بدون دست زدن به هسته وردپرس، عملکرد وردپرس را تا حد زیادی گسترش دهید.

ما به چه علت افزونه میسازیم؟

همانطور که میدانید شما فایل های اصلی وردپرس را برای افزودن قابلیت به سایت خود ویرایش نمی کنید. این به این دلیل است که وردپرس فایل های اصلی را با هر بروزرسانی بازنویسی می کند. هر عملکردی که می خواهید اضافه یا تغییر دهید باید با استفاده از افزونه ها انجام شود..

افزونه های وردپرس برحسب کاری که می خواهید انجام دهید می توانند به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا پیچیده باشند.

 

افزونه های رایگان ، پولی و اختصاصی

اگر می خواهید ویژگی های خاصی را به وب سایت خود اضافه کنید، مکان های زیادی وجود دارد که می توانید افزونه ها را خریداری یا دانلود کنید. فهرست پلاگین  مخزن وردپرس شامل هزاران افزونه رایگان است که به شما در ایجاد سایت مورد نیاز کمک می کند. اما اگر به دنبال ویژگی‌های پیشرفته‌ تر، رابط کاربری بهتر یا پشتیبانی کاملتری هستید، ارزش خرید افزونه‌های برتر از نویسندگان برگزیده را دارد.

اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد افزونه خود را کدنویسی یا اختصاصی کنید! این می تواند کارآمدتر از استفاده از یک افزونه دیگری باشد، زیرا ممکن است فقط به بخشی از کد ارائه شده توسط آن ها نیاز داشته باشید. همچنین به این معنی است که می‌توانید افزونه‌ای ایجاد کنید که نیازهای شما را دقیق‌تر پاسخ دهد ، یا می‌توانید یک افزونه موجود را برای تطبیق آن با سایت خود سفارشی کنید.

 

انواع افزونه ها

افزونه ها می توانند کارهای زیادی  روی سایت  شما انجام دهند. وجه مشترک همه آنها این است که قابلیت های اضافی موردنیاز را به سایت شما اضافه می کنند.

انواع افزونه وردپرس عبارتند از:

افزونه های نگهداری و پشتیبانی سایت

افزونه های محتوا

افزونه های بازاریابی و فروش

افزونه های شبکه های اجتماعی

 

 

مواردی را که باید برای انتخاب افزونه به آن توجه داشت

- افزونه ها با تعداد نصب بالایی که دارند میتوانند نشان دهند که از محبوبیت بالایی برخوردارهستند و پاسخ نیاز کاربران را تا حد قابل قبولی داده اند

- بروزرسانی منظم افزونه ها یک عامل بسیار مهم برای انتخاب افزونه میباشد زیرا نسخه های قدیمی آنها با نسخه های جدید هسته وردپرس به مشکل برمیخورند و باعث بروز خطا در سایت می شود.

- پشتیبانی و ارائه مستندات قابل فهم برای کاربر هم یکی دیگر از این موارد است.
 این مورد مخصوصا برای افزونه های پولی و سفارشی بسیارمهم است؛ چرا که عدم پشتیبانی صحیح از افزونه ارائه شده، همیشه روند کار شما را با اختلال مواجه می سازد و هنگامی که باگ یا تداخلی در افزونه ارائه شده پیش بیاید، کسی پاسخگوی شما نخواهد بود. افزونه های معروف وردپرسی مانند ووکامرس، امنیت وردپرس (iThemes Security)، یوست سئو (Yoast SEO) و ... نمونه هایی از افزونه های با پشتیبانی خوب و دارای انجمن های قوی برای پاسخگویی به نیاز کاربران و مشکلات پیش آمده هستند.

 

 

سخن آخر

افزونه ها سایت شما را از یک وبلاگ ساده به یک وب سایت قدرتمند تبدیل می کنند که دارای ویژگی های پیشرفته و ایمن و قوی است. سعی کنید همین امروز افزونه هایی را به سایت خود اضافه کنید و افزونه های خود را کدنویسی کنید تا ببینید چگونه می توانید از افزونه ها برای بهبود سایت وردپرس خود استفاده کنید.

حتما نکاتی که در این مطلب ذکرشده است را با دقت رعایت کنید و اگر قصد راه اندازی سایت وردپرسی دارید قبل از شروع با یک کارشناس وردپرس مشاوره داشته باشید تا برای پیاده سازی سایت دید درستی به شما بدهد درصورت نیاز به افزونه نویسی سفارشی یا اختصاصی درسایت تان میتوانید از تیم قدرتمند پشتیبان وردپرس کمک بگیرید و آن را تهیه نمایید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۰۷ توسط:Demir موضوع: اخبار فناوری نظرات (0)