اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر .

اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر

بررسی تبلت مایکروسافت Surface Pro 6 (قسمت 2)

اگرچه Surface Pro 6 از نمای بیرونی همان ظاهر و حس مدل قبلی را القاء می‌کند، ولی در بخش داخلی با مهم‌ترین تغییر مواجه هستیم. Surface Pro و Surface Laptop هر دو به نسل هشتم پردازنده‌های اینتل کوچ کرده‌اند و حالا به جای تراشه دو هسته‌ای از یک تراشه چهار هسته‌ای قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر بهره می‌برند. این تغییر به بهبود قابل توجه در قدرت پردازشی، به ویژه در تست‌های بنچمارک چند هسته‌ای منجر شده است. در مدل‌های قبلی Surface Pro خبری از کمبود سرعت نبود، اما با مدل جدید سرعت واقعی را تجربه می‌کنید. Surface Pro 6 در بنچمارک بخش چند هسته‌ای با کسب امتیاز حدود ۱۴ هزار عملکرد بهتری را نسبت به iPad Pro 2017 با امتیاز ۹،۳۵۰ به نمایش می‌گذارد.

عمر باتری Surface Pro 6 نیز به لطف استفاده از پردازنده به‌روزتر بهبود پیدا کرده و نسبت به قبل بیش از ۹۰ دقیقه شارژدهی بیشتری دارد. البته توجه داشته باشید که این دستگاه اکنون به جای پردازنده Core i7 دو هسته‌ای از یک پردازنده Core i5 چهار هسته‌ای استفاده می‌کند. به طور کلی Surface Pro 6 با یک بار شارژ می‌تواند حدود ۱۰ ساعت روشن بماند که برای استفاده یک روز کاری کامل حتی از حد کفایت بیشتر است. Surface Pro 6 در این بخش عملکرد بهتری در مقایسه با رقبایی مثل Lenovo Yoga 730-13  دارد و تقریباً دو برابر بهتر از Acer Switch SW713 Black Edition عمل می‌کند.

اگر به دنبال خرید یک دستگاه دو در یک با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه مانند Lenovo Yoga نباشید، به طور کلی Surface Pro هنوز هم از لحاظ طراحی بهترین گزینه برای تجربه همزمان لپ‌تاپ و تبلت به حساب می‌آید. اگرچه Surface Pro 6 از فقدان طراحی جدید رنج می‌برد، ولی هنوز هم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها علی‌الخصوص به دلیل ارتقاء سخت‌افزاری آن در میان دستگاه‌های هیبریدی موجود در بازار باشد. نکته اصلی که باید به آن توجه داشت، قیمت بالای این دستگاه است. اگر صفحه کلید و قلم لمسی را نیز به مدل مشکی پایه اضافه کنید، قیمت آن به حدود ۱۵۰۰ دلار می‌رسد که به مراتب بالاتر از قیمت آغازین ۸۹۹ دلاری آن است.

نقاط قوت

استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای جدید در Surface Pro 6 باعث بهبود زیادی در عملکرد دستگاه شده است. رنگ مشکی جدید به زیبایی و جذابیت Surface Pro 6 افزوده است. سرفیس پرو هنوز هم دارای بهترین پایه و صفحه کلید برای تبلت‌های ویندوزی است.

نقاط ضعف

 کاور کیبورد، اضافه شدن قلم لمسی و حتی طراحی مات جدید منجر به افزایش قیمت دستگاه شده است. اگر بهره‌ گیری از پردازنده جدیدتر و رنگ جدید Surface Pro 6 را کنار بگذاریم، ارتقا عمده‌ای نسبت به نسخه قبلی دیده نمی‌شود.

نتیجه‌گیری

جدیدترین تبلت سرفیس پرو با تغییرات اساسی در طراحی همراه نبوده است، ولی پشتیبانی از صفحه کلید جانبی و بهره ‌گیری از پردازنده جدید و در نتیجه بهبود عملکرد دستگاه باعث شده تا بتوان از Surface Pro 6 به عنوان جایگزین یک لپ ‌تاپ نیز استفاده کرد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۹:۲۳ توسط:Demir موضوع: کامپیوتر و تبلت نظرات (0)