رون رون

اخبار و اطلاعات فناوری و کامپیوتر

دلايل افت اپل در سال‌هاي اخير (بخش دوم)

شكست تيم كوك

دقيقاً مانند استيو بالمر كه پس از بيل گيتس مايكروسافت را اداره كرد تيم كوك از مجموعه مهارتهايي كه جابز داشت بي‌بهره بود. وي به طور خاص توسط جابز انتخاب شده بود تا مطمئن شود كه قدرت بنيانگذار اپل را دست كم نمي‌گيرد و او را كنار نمي‌گذارد. او همانند بالمر،عملا سزاوار چنين جايگاهي بود اما نه كاريزماي جابز را داشت و نه مديري بود كه بتواند همانند او روي محصول تمركز كند.

همچنين، آنچه كه كوك در ابتدا در كامپاك آموخته بود – گرچه حتي در آنجا نيز شخصيت بزرگي نبود – او را وادار كرد تا فكر كند كه جابز علي رغم موفقيت، پول و تلاش‌ها را هدر مي‌دهد. اين درحالي بود كه كامپك شكست خورد و هيچ يك از شركت‌هاي ديگر كه از مدل‌هاي مشابه استفاده مي‌كردند از نظر سود يا ارزش در حد اپل نبودند. مدل استاندارد صنعتي بسيار متفاوت از مدل اپل بود. استراتژي صنعت هدف قرار دادن محصولات بود.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/10 ساعت: ۱۰ توسط:mashhad-notebook-toshiba :

دلايل افت اپل در سال‌هاي اخير (بخش اول)

همين دو هفته پيش بود كه شركت اپل رويداد بزرگ معرفي محصولات خود را برگزار كرد و اگرچه زماني افراد از برگزاري اينگونه رويدادهاي اپل هيجان زده مي‌شدند اما اين روزها، اين رويداد به يك برنامه تقريبا تكراري با معرفي محصولاتي با ويژگي‌هاي كپي شده و انتظارات برآورده نشده مخاطب و طرفداران اپل تبديل شده است. اين اتفاق براي شركتي همچون اپل دقيقاً مثل زماني كه اپل استيو جابز را اخراج كرد خجالت آور بود. به نظر مي‌رسد كه اين شركت كارهايي كه استيو جابز براي تبديل كردن اپل به يك شركت منحصر به فرد انجام داد را فراموش كرده است. به گونه‌اي كه كم كم اپل به يك شركت فناوري معمولي بدل شده كه ديگر چندان تفاوت بارزي با بقيه ندارد. در ادامه به بررسي مختصر فراز و فرودهاي اين كمپاني مطرح مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/10 ساعت: ۱۰ توسط:mashhad-notebook-toshiba :